14 oktober, 2013

KOPPAR, KOPPAR.

Jag har under en längre tid funderat på när mitt hjärta ska sluta att slå för fina detaljer i koppar. Denna metall som vi ser i stort sett i varenda inredningsbutik just nu. Ofta brukar jag efter en tid bli mätt på en trend som denna, men i detta fall icke. Koppar-pulsen slår!


Den populära metallen ser vi dyka upp i och på en mängd nya material t.ex på den kopparmönstrade kudden från Danska Louise Roe.


Louise Roe visar upp fler fina produkter som brickan i ek med kopparbelaggd botten. På denna bricka finner vi även detaljer som ljuslyktan Copper Light samt skålen Copper Bowl. Hm. Ja. Jag kan nog tänka mig samtliga!

Tidningen Plaza Interiör har just nu en finfin prenumerationskampanj. Börja med en årsprenumeration och ni "får" Steltons termoskanna i koppar!


Jag besökte House Doctor på PUB för några dagar sedan och fingrade där på en mängd fina detaljer i koppar. Bland annat ljuslyktorna Kub

Denna vackra bild tog Åsa från Formex för några månader sedan. En bild jag stannade till vid och beundrade. Hon är en duktig fotograf!


Denna snygga förvaringsmugg säljs hos CasaMina Living. En mycket inspirerande livsstilsbutik som är väl värd ett klick!

Jag skulle kunna fortsätta och fylla på med fler inspirationsbilder med kopparblänk men tror att det är dags att stoppa här. Även fast jag just nu hittade ett supernyggt pennställ hos Casamina...

7 kommentarer:

  1. Alla naturliga material står sig år in och år ut ... :)

    KRAM, har emailat dig nu, sorry att det dröjde lite.

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på precis samma sak men senast igår stod jag med kopparsprayen i högsta hugg igen och sprayade för glatta livet. Verkar som att kärleken till koppar håller i sig ett tag till. :)

    SvaraRadera
  3. Mycket fint! Fin färg och material.

    SvaraRadera
  4. Men DU, var får man tag i den fina prenumerationen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns med som "stick-in" i numret som är ute nu. Kanske går att "knycka" ur en tidning om du redan har numret? :)

      Radera
  5. Det där har varit lite trögt hos mig, men nu här på höstkanten känner jag att det börjar lossna lite. Hm, koppar, jo kanske vi blir kära i varandra till slut :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina produktbilder!! Själv klappar mitt hjärta lite extra för mässing, men jag skulle nog kunna tänka mig en och annan detalj i koppar också nu efter att jag sett detta :)

    SvaraRadera