24 september, 2013

REPORTAGE - PLAZA.

I nya numret av Plaza Interiör öppnar vi upp dörren till vårt hus. Det är alltid lite läskigt att visa upp sig på det här sättet. Vi har inget modernt hem med en massa dyra designmöbler. Vi bor i en vanlig Enskede-villa i en mix av IKEA-möbler, lite ärvt och några klassiska detaljer. Vi har renoverat i massor och snart är det dags att börja om. Håller bara på och bearbetar maken om detta. Haha.


Tänkte visa er lite extra material och de bilder som stylist Anna Mård och fotograf Karin Foberg tog när de besökte oss för ett år sedan. Vi börjar med att gå en trappa ned!



I reportaget beskrivs vårt badrum, det är ett rum på 20 kvm. Det jag tycker om med detta rum är att vi t.ex haft möjlighet att placera badkaret rakt ut i rummet. Toaletten skymtas bakom den frostade glasdörren.

I badrummet har vi även en tvättstugedel. Tanken var från början att dela av detta rum till två, men sedan beslöt vi på att göra det öppet och ha allt i samma rum. Det är jag jätteglad för att vi gjorde (tack mamma!).



Utanför badrummet ligger vår lilla "walk in closet". Den är inte så stor men jag minns att jag var så glad över den när den var ny att vi under en tjejmiddag gjorde Heiniken-skriket där inne. Vilken invigning!



Det nyast rummet på undervåningen är vårt sovrum. Vi har under året flyttat runt och bytt rum med varandra i familjen. Vårt sovrum går helt i vitt förutom den röda mattan som bryter av. Ett rum med lugn balans som vi ville ha det. 

I sommar har jag börjat med att plocka in lite blommor till sängbordet. En liten detalj som gör mig glad varje dag vid sängdags. På morgonen är jag så trött så då ser jag dem inte. ;)

Detta var lite bilder från vår undervåning. Tänkte visa lite mer inom kort, hoppas att ni vill hälsa på mer och fortsätta rundturen!

Foto; Karin Foberg 

9 kommentarer:

  1. Vad fint ni har det! Spännande med reportage.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Superfint Annica! Hoppas vi ses snart! Kram!
    /Karin LG

    SvaraRadera
  3. Såå fint. Jag kan höra Heiniken-skriken framför mig. Tänkte köpa Plaza idag och låta den ligga oläst (förmodligen!) till lördags tripp till fjärran. Men jag smygtittar nog hemma hos dig först...Kram!

    SvaraRadera
  4. Har precis läst Plaza och fastnade så för ditt hem! Verkligen snyggt och härlig balans i inredningen. Jag lämnade tidningen uppslagen på bänken så jag kan visa maken när han kommer hem. På fredag får vi vårt drömhus byggt -36 som vi väntat på i två år!!! Så nu drar renoveringarna igång i full fart och jag kommer nog "sno" lite idéer från ert inspirerande hem! Hoppas det är ok! ;-) Tack för att du delat med dig! O nu har jag ju några timmar framför mig att inspireras av alla vackra bilder på din blogg! Ha en fin dag!
    //Cornelia

    SvaraRadera
  5. Gud vilket fint hem, föstår att de är med i PLAZA Grattis!
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Så fint. Jag måste kika i Plaza. Grattis! Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Vad kul Annixen! Grattis till repotaget, eller vad säger man? Himla kul att se i alla fall. =) /Hanna

    SvaraRadera
  8. Det ser verkligen fint ut! Jag fastnade särskilt för att toaletten är i ett litet separat "rum". Så borde vi ha haft det i vårt badrum på övre våningen, speciellt med tanke på att vi har en bastu i anslutning. Med allt i ett rum blir man väldigt familjär så till den grad att det kan bli väl mycket!
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Jättekul med reportaget - har bara smygtittat lite i tidningen och det ser så fint ut. Ska läsa lite mer nu, perfekt kvällslektyr! :) Kram Karin

    SvaraRadera