24 mars, 2013

PÅSK i GRÖNT.

Dagarna går fort nu. Bara fyra dagar kvar till påsklov och ledighet. I år blir det en grön påsk hos oss. Både med färg och blommor. Flera gröna detaljer kom med hem från H&M Home samt Hötorget igår. Det är mycket vårfint som kommit in i butikerna i city.


Påskliljor, ris och fjädrar (mer om färgen på dem inom kort) har inhandlats. En nyhet för i år blev hyacinter. Hyacinter är främst en julblomma för mig men när de nu såldes i gult kunde jag inte låta bli att prova.


Tycker att blommorna nästan är som vackrast innan de slagit ut och är på väg upp ur lökarna, som jag längtar efter den här synen ute i rabatterna i trädgården. Snön - nu räcker det!

De här bilderna blir även mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild, för fler sådana klicka in er här. Fortsatt trevlig söndag - snart påsk!

10 kommentarer:

  1. GULA hyacinter! Fantastiskt ju! Vill se bilder på utslagna sen, får man be om det..? Annars håller jag med dig, outslgna är vackrast av allt. Kram!

    SvaraRadera
  2. GRÖNT ÄR SKÖNT:)
    Och gula hyacinter har jag minsann aldrig sett, va spännande!
    Hoppas ni får en skön, grön och härlig påsk!

    /A

    SvaraRadera
  3. Härligt med grönt, man saknar det gröna nu. Gula hyacinter...wow! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Gula hyacinter...! En nyhet (i alla fall för mig) som jag måste spana in.

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt med gula hyacinter. Ser fram emot flera bilder när de slagit ut. Kram Victoria

    SvaraRadera
  6. Håller med dig att de är snyggast gröna... Jag gillar nästan allt bäst när det inte är helt utslaget eller moget! :) Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ja...jag är den som alltid klipper bort blommorna på hyacinterna så fort de slagit ut...så håller de sig krispigt gröna ett tag till med bara löken och bladen. Men som du säger, finast i knopp.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. De där påskservetterna och handduken, I DIE så fina.

    Kram
    U.

    SvaraRadera
  9. Va?! Gula hyacinter. Har du blivit lurad på Hötorget igen? Tills de slår ut tror jag vad jag vill om det där. Och du - jag kräver bevis.
    /tveksam, men ack så trogen läsare

    SvaraRadera
  10. Wow! Gula hyacint, var tvungen att Googla för att få en bild framför mig. Fint!.....men trots liiite för mycket julkänsla över det hela ;) men det slutar väl med att man testar ändå ;)
    Ha en fin påsk!
    Emelie

    SvaraRadera