10 januari, 2013

FAVORIT I REPRIS.

Idag har Fabriken kickat igång efter en tids uppehåll under julen. För er som undrar så är Fabriken en samlingsplats för inredningsbloggare som bland annat varje torsdag presenterar ett tema inom inredning, hus och hem. Denna torsdag blir det mjukstart med Favorit i repris - kul!


I och med att jag är född i vågens tecken har jag svårt för att bestämma mig. Hm. Vilket av alla teman är mitt favoritinlägg? Kan det vara det då vi visade upp Porslin i köket? En torsdag med massor av fin inspiration för en "kan-man-ha-för-mycket-porslin-älskare" som mig!


Ett annat tema fokuserade på inredningsfoton och en mängd duktiga bloggerskor lärde ut både det ena och det andra kring detta. Många tog upp det där med ljuset. Hur viktigt det är med bra ljus samt att undvika att använda blixt när det fotas.


Ett av mina favoritteman var glas i inredningen. Det visar även Weronica som hennes favorit i repris - ett inlägg med mycket fin inspiration och fantastiska bilder!


Under hösten fokuserade vi också på belysning. Ack vad jag önskade då att jag hade ett gäng designlampor att visa upp. Flera finns på önskelistan men här fick det duga med lite IKEA-klassiker istället!


När färger i inredningen kom i blickfånget gick min skala i natur. Mycket färg inspirerade under denna dag men det var även skönt att se att jag inte var den enda "färg-lösa". Fast vitt och grått är färger det också!


För en kudd-samlare som mig var textil i inredningen ett roligt tema. Fullt med kuddar bland inläggen och det blev nästan kuddkrig där ett tag! 

Oj. Jag skulle ju visa ETT av mina favoritinlägg. Nu blev det istället en hel serie av dem. Kanske lika bra det. Jag har så svårt att bestämma vilket det skulle bli. ;)

Nästa torsdag är temat kripsigt vintervitt - härligt!

10 kommentarer:

  1. Tänk att nästan allt som Iittala gör tilltalar mig. De där små glasburkarna är så fina. Och du har två...

    Ös på. Varför vara blygsam. Sån't här fint kan man gödsla med. Våra ögon är liksom gjorda för snygg inspo.

    Yes! Jag vill låna. Men visst var den otextad? tror att det blir lite av ett problem, i alla fall om jag ska få med mig maken på tåget.

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket vackert!
    Kram och god natt

    SvaraRadera
  3. Fina repriser! Jag förstår att du hade svårt att välja.

    SvaraRadera
  4. Härlig inspiration och jag gillar verkligen porslinet! Vart hittar man det?! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Härlig inspiration och jag gillar verkligen porslinet! Vart hittar man det?! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Kul att se ett svep med favoriter. Jag gillar varendaste en! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg med de allra bästa repriserna. Noga utvalt och smakfullt!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härlig blogg =) Ha en bra helg

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint! Jag blir så där sockerdrickslycklig inombords av dina bilder.

    Och glad att du också är en våg ;)

    KRAM

    SvaraRadera