20 september, 2012

HÖSTPLANTERING.

Precis vid den här årstiden för tolv år sedan började vi leta efter hus. Det jag minns mest från alla septembervisningar var trädgårdarna. De började gå över till höst och överallt var det vacker ljung i krukor och röda äpplen i träd och på gräsmattor. Precis så drömde jag om att få det den dag då vi skulle bli husägare.

Idag är det torsdag och det innebär temadag hos Fabriken. Dagens tema är höstplanteringar och tänk, jag bjuder på bilder med ljung i krukor och röda äpplen från vår trädgård!


Jag tror inte att jag kommer vara ensam om att publicera ljung i detta tema, den hör liksom hösten till. Så även äpplen. Vi har äpplen i massor och en del av dem får agera dekoration. Vackra färgklickar i en korg eller bara utspridda på en bänk som här.


Krukorna går i tema vitt och äpplen och bär bryter av i rött och orange. Vackra hösttoner. Jag upplever samma höstromantik i dag som jag gjorde då när vi sprang där på våra visningar.


Mer höst och höstplanteringar bjuds det på i Fabriken idag. Där blev jag bland annat påmind om att det är dags att plantera tulpanlökar i Weronicas vackra inlägg. Har en tendens till att glömma det varje år...

15 kommentarer:

  1. Så vackra bilder du bjuder på! Jag kikar i på Fabriken då och då och tittar på alla fina bilder som finns där. Det finns så många duktiga bloggare ute i vårt vackra land.
    Ha en skön kväll! Anita

    SvaraRadera
  2. Tolv år sen! Wow.
    Själv vara jag totalt trädgårdsblind när vi för exakt tre år sen tittade på hus. Jag tänkte, japp - gräsplätt - check. Tänk om jag visste vilket slit OCH TID vi (läs; mannen) skulle behöva lägga ner bara för att få en ok gräsmatta. Sen kom trätrall, krukor, sandlåda, möbler och vips blev det riktigt bra.

    Mycket man inte ser på visningar.

    Himla fint inlägg du bjuder på. Vackra bilder. Gillar lådan med ljungen i, och SURPRISE!! men du är inte den enda som visar ljung! ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tolv år. Lång tid. Vilken underbar låda med ljung. Trädgård ja, det var nåt det. Kram!

    SvaraRadera
  4. Snygga bilder för temat! Riktigt snyggt! Kram

    SvaraRadera
  5. Vackra färger och underbara bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara Bilder.
    Det är så fint med äppelträd på tomten.
    Åh om jag bara hade ett här ute på gården.
    Älskar svenska äpplen, hur de luktar, hur de känns, hur de smakar (för de smakar i alla fall äpple!).
    Är uppvuxen med att få stora lådor fulla med öpplen, från skåne.land. Så ljuvliga.
    Saknar!

    Njut av er fina tomt, och all er ljung ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder du visar! Hösten är en härlig tid med massor av vackra färgglada bär överallt i naturen. Mvh Therese

    SvaraRadera
  8. Det är så vackert! Ljung, äpplen, svensk höst...å, vad jag får längtan. Mitt hjärta klappar extra snabbt nu.

    Ljuvligt!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Har också ljung blandat med höstaster så fint och höstigt kram Diana

    SvaraRadera
  10. Nej inte den enda som visar ljung, men den gulligaste storyn om den tycker jag :)

    SvaraRadera
  11. Ljung och röda äpplen är verkligen oemotståndligt och oumbärligt på hösten! Vad fint du berättar om din trädgårdslängtan och hur ni nu har den trädgården du drömde om. Underbart! Och underbara bilder också! Kram

    SvaraRadera
  12. Åh, vilka vackra höstbilder!

    Trevlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. These photos are really beautiful, talented photographer :).

    You have a really cool blog here. Do you want to follow each other, I would love that.
    Tereza
    http://drastic-plastic-fantastic-plastic.blogspot.com/

    SvaraRadera