09 januari, 2012

LJUST.

Julen rensades bort under helgen och nu vill jag som så många andra få till det ljust hemma. Har inte bestämt mig vilka färger jag faller mest för just nu. Vad som ska få komplettera det vita. Det pendlar mellan starka accentfärger, smutsiga pasteller...eller att mixa hej-vilt helt enkelt!


- Här var det ljust! 

Till dess att jag bestämmer mig får det gå i bara vitt. På bordet står ett ljus från H&M Home samt två frostade vita, Optika, från Reijmyre glasbruk

På tal om ljust så har vi nu äntligen bokat biljetter till Ljust & Fräscht på Cirkus. Det är tur att det sätts in extraföreställningar till de som är lite sena utav sig. Det kanske är medvetet. Att det alltid läggs till på slutet för att det finns en viss typ av människor som inte kommer till skott så snabbt. De som behöver betänketid. Me.

5 kommentarer:

  1. HIhi ja där har vi det det är nog så de gör för oss som är lite efter;) hihi. Snygg bild. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vitt är ljust och fräscht! Hoppas du gillar föreställningen, jag skulle också vilja se den, men verkar inte heller komma till skott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hmm... det står lika mellan starka accenter och smutsiga pasteller. Jag varierar nog mellan olika rum. pasteller i sovrummet, accenter i köket...

    Spännande att höra vad du tycker om L&F. Det var inte vad jag hade väntat mig... och väldigt mycket busslass.

    Och den krispiga champagnen doft är väldigt svår att beskriva, du måste helt enkelt sniffa själv! Men absolut inte sött, do not like söta doftljus. Vill du kräkas lukta på deras 'Macarons' - fy tusan!

    SvaraRadera
  4. Samma här hos mig kör det säkra alltså vitt men önskar
    få in någon mer färg.
    Väntar tills Formex varit, där brukar man få
    en riktig vårinjektion och då brukar inspirationen
    följa med.
    Fina ljuslyktor från Reijmyre. //åsa

    SvaraRadera
  5. Hej, kikar in igen för att säga att jag lämnar något till dig. Kika in på http://miramollymalee.blogspot.com/2012/01/lamna-vidare.html
    hos mig!
    Kram

    SvaraRadera