30 december, 2011

NYÅRSFIX.

I morgon är det sista dagen på året 2011. Det här året kan jag se tillbaks på ett helt annat sätt än tidigare. Det var nämligen den 1 januari i år som jag startade den här bloggen och snart har den varit igång ett helt år. Tack alla ni som tittar in då och då och skriver fina kommentarer. Det är ni som gör att det är så roligt att fortsätta. Nu ska det bli spännande med ett nytt år och vad det har att erbjuda. 2012. Det låter bra.


En utskriven meny kommer få pryda varje tallrik. 
 En klassiskt meny a´la nyår - Mingelmat, skaldjur, Oxfilé samt Punchparafait.

Här hemma fixas och donas det för fullt. Menyn är satt, maten inhandlad (undrar vad vi glömt) och idag pysslar jag med dukningen. Jag har klippt pappersstjärnor, inspirerad av Fry Flys fina dukning. Stjänor, kottar, ljusslinga, mängder med ljus samt utskriven meny får vara del av dekorationen detta år.


Vita enkla pappersstjärnor kommer pryda bordet.


Kottar blir stöd för bordsplacering. Tänk, de är användbara till det mesta!

Nu ska jag fortsätta med stöket här hemma. För stökigt det är det kan jag lova. På med musik och kavla upp ärmarna helt enkelt. 

Hoppas att ni får ett fint avslut på 2011. Vi ses 2012. - Gott Nytt år!

8 kommentarer:

  1. Så fint du gjort med dukningen!!!

    Och att ha fått 'lära känna dig' under 2011 är en fröjd!

    SvaraRadera
  2. Jättefint dukningstips! Passar på att gratta till den kommande ettårsdagen!

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Kottar kan man ta mig tusan ha till allt;)- öhh ja alltså nästan;) Så fin dukning...Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Ser fram emot att kika in här under 2012. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Gott nytt kära du! Ser fantastiskt fint ur och menyn låter lovande!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Bästa nyårsinspirationen:) Man tackar!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dukning - superfint!

    Önskar de och de dina ett riktigt Gott Nytt År!

    Varma kramar åsa

    SvaraRadera
  7. happy new year-I;m a new follower and love your blog and photos.

    SvaraRadera