05 december, 2011

ANDRA ADVENT.

Försökte komma på en annan rubrik för detta inlägg, det kändes inte så originellt en dag som denna. Men det är ju andra advent och det är några bilder från den som kommer här. Så, så fick det bli! :)

Idag har vi haft släkten hemma hos oss på adventslunch. Vi har firat kära maken som fyllde år i veckan - Hurra för honom! Han leve!


Det serverades glögg då de kom. Mamma undrade om jag ville ha lite mossa att täcka lökarna med. - Täcka? Det är ju transparenta vaser samt att visa rötterna som "gäller" just nu ;)


Till glöggen serverade vi bland annat färska dadlar fyllda med getost. Enkla att göra och en väldigt god kombination!


Och kottar finns det gott om här hemma. Här i två vaser. I den ena några kvistar med lärkträd. Önskar bara att trädgården utanför förvandlades från grön till vit...


Och i hallen hänger vår gängliga tomte. Den har hängt med i nio år nu. Är lite sugen på att göra andra kalendervarianter men minifolket älskar den. Och oj vad han hjälper och får upp dem på morgnarna! - Tack för det!


Hoppas att ni haft en fin andra advent! Nu är det bara att ladda om inför en ny vecka. Min börjar tidigt i morgon bitti. Klockan ringer 03.50 (japp ni såg rätt). Ska iväg på jobb över dagen och planet lyfter i ottan...jäsp!

9 kommentarer:

  1. Fin, fina bilder! Dadlar med getost låter ju
    super, det ska jag nog "härma" till vårt glöggmingel
    3:e advent.
    Är det enbart färska dadlar och getost eller är det något
    mer du har i?

    Hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på dig imorgon bitti när jag är trött, tror faktiskt det kommer att hjälpa :)
    Är det getost o dadlar rätt o slätt eller nått mer i? Ugn eller "rått"?

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha varit en toppenhelg;) Mums för dadlar med getost! Söt din mamma är;) Kram

    SvaraRadera
  4. herre gud. olidligt tidigt.

    så fina bilder, som alltid.
    tomten är söt. och barn älskar ju traditioner så ...

    din thelista är grym! testat yogis julthe? mmmm !
    kram. kram. kram.

    SvaraRadera
  5. Säger som lilla.u "OLIDLIGT TIDIGT" mitt i natta ju.

    De där dadlarna ska jag härma nästa helg.

    Mina hyacinter har slagit ut och doftar ljuvligt. Jag har märkt att de blåa doftar starkare, så nu kör jag på det. Har man ingen jul ute får man ha den inne :-)

    SvaraRadera
  6. Typisk mammakommentar he he ; ) Trevlig måndagskväll ; )

    SvaraRadera
  7. Se där, vad fint, jag sprida ut mina kottar lite mer. jag har ju massvis kvar...

    Har du testat dadlar med getost och en skiva bacon runt och tjoff in i ugnen? Mums!!

    SvaraRadera
  8. Men så mycket jul det är hemma hos dig. Vad mysigt.

    SvaraRadera
  9. Gillar dina kottar i glaset, får åka hem till mamma och hämta:)

    Du har så fina inlägg, vännen, Kram

    SvaraRadera