19 november, 2011

HÄRLIGA LÖRDAG.

Skönt att vakna upp till en lördag med sol! Strålarna skiner in på amaryllislöken i fönstret. Lökarna är nästan som vackrast när de ser ut så här. Gröna, krispiga och på väg upp. Jag tycker om att ha dem i vaser så att man ser rötterna. Har ni sett de här fina glasvaserna från Danska Holmegaards? Skulle gärna vilja ha ett gäng lökar i dem!


Solstrålarna lyser upp rötterna från amaryllislöken i fönstret.

Jag är på jakt efter lärkkvistar till dekoration, som den här eller de här hemma hos Anna, men börjar snart ge upp. Växer de inte i Stockholmsregionen? Helt novis i detta, men vackra är de. Kan man köpa? :) Vill plocka in lite kottar också - det är mycket natur nu!

Nä, nu är det dags att börja röja upp här hemma, samt bestämma meny till i kväll när goda vännerna kommer på middag. Ha en riktigt fin lördag!

9 kommentarer:

  1. Holmegaards vaser är SÅ jättefina!
    Skulle gärna ha ett par stycken ...

    Mys lördag!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig sett ett lärkträd här i trakten heller, så jakten fortsätter. Eller så får man gå till en blomsteraffär och köpa helt enkelt, för dem har väl???

    SvaraRadera
  3. Hej! Idag var jag ute i skogen och plockade lärkträdskvistar med kottar på, fanns hur mycket som helst! Nu är det ju så att jag bor i södra Sverige, nämligen i Lund men om du vill kan jag skicka dig kvistar....om du nu tycker det är en bra idé?!! /Cia i Lund

    SvaraRadera
  4. Nu va det ett tagsedan jag var inne på din fina blogg. Har just varit inne och läst i kapp mig så jag hänger med här, hihih.

    Önska dig en fin kväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  5. Jag har bara letat i affären (känner mig väldigt o-mulle nu) Men inte hittat dessa fina kott-grenar. Jag ville även köpa vide-kvistar, men gick bet på det med....attans!

    SvaraRadera
  6. Är ni beredda på att betala frakten för kottarna kan jag skicka hur mycket som helst! Inga problem! Vi har massor i Skåne! / Cia i Lund

    SvaraRadera
  7. Cia, åh vad gullig du är! Du får väldigt gärna skicka!

    Kan du inte maila mig på adressen som finns i spalten bredvid? :OP

    SvaraRadera
  8. Blir lite mjuk i hjärtat av bilden med amaryllisar för tillfället. Min farfar som lämnade oss i tisdags älskade amaryllisar och jag brukade få lökar av honom varje år. Hann inte det i år tyvärr... men i gengäld har jag beställt amaryllisar i hans blommor till kistan. Känns fint att få ge dem tillbaka.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  9. Å Annika frlåt att jag varit så sen med att svara dig om vart man hittar kvistarna...
    jag hittade mina av en slump när jag var ute och promenerade i trakten, jag har varit på jakt efter sådana läääänge. Jag vet att det står ett stort träd längs med
    E4 strax innan Uppsala - kanske kan göra en utflykt och plocka lite...annars kan jag ta några och möta upp dig på stan ;) Seriöst alltså....jag kan det :)

    Kram

    SvaraRadera