11 augusti, 2011

JOBBSTART.

När jag gick i skolan älskade jag dagarna före skolstart då man fick köpa ny skolväska, mönstrade block, pennor och årskalender. Det var som en nystart och en helt underbart känsla med fina tomma block och en kalender att börja fylla i. Det här har fortsatt även nu när jag arbetar. Varje år vid den här tiden vill jag kicka igång jobbet inför hösten med nya block, fina pennor och kanske något fodral till min iPad eller telefon. Jobbväskan är nu städad och fylld med lite nytt. - Nu är jag redo inför en ny inspirerande höst och "jobbstart"!


I jobbväskan; Svarta block med vita papper (inga randiga) Ordning & Reda, Gloss illustrerat av Liselotte Watkins, Oriflame Cosmetics, Transparent Pennfodral, Ordning & Reda, senaste numret av YOUR Life (innehåll; nytändning!), iPad fodral i orangeOrdning & Reda, iPhone, Liten Ceannis sminkväska, plånbok från Wera samt nyckelring (inköpt i Kenya), väska i brunt skinn H&M.

14 kommentarer:

  1. Å jag minns precis hur mysigt det var att handla inför skolstarten:-)
    Smart att städa väskan inför hösten, måste nog jag också göra - samt inhandla lite nya fina saker ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar nystart!! Ska oxå börja skolan snart, så jag ska minsann oxå shoppa lite tror jag;) Härligt redo du ser ut att vara nu...Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Ja, det minns man! När man fick köpa nytt pennfodral och så! Det var så himla stort!! :)

    Ska snart göra det med mina barn, köpa nya väskor och så...

    KRam Mia

    SvaraRadera
  4. Jag ska också ha ett startkit i år!!

    Your Life har jag också upptäckt. Bra reportage i den också.

    SvaraRadera
  5. Tjusigt innehåll i din väska! Var kommer själva väskan i från?

    Såg snygga anteckningsblock mm från bästa edholm-ullenius på IKEA.
    http://livethemma.ikea.se/inspiration/nyhet-klara-fardiga-skolstart

    SvaraRadera
  6. Karin - Väskan kommer från H&M Trend, den är helt i brunt äkta skinn och passar perfekt att ha datorn i.

    SvaraRadera
  7. Det betyder mycket det där starkittet! Det är som en liten laddning för terminen:)!

    kram CC

    SvaraRadera
  8. Oj va mycket fina saker du har! Jag ska själv nystarta i höst. Lärarprogrammet på universitetet. Så det är nog dags för mig att också fixa lite fina saker inför det nya. Kram

    SvaraRadera
  9. Aha! Den väskan sprang jag och min kompis G efter i lördags, men den var SLUT... ;-) Den ser SÅ fin ut på ditt foto!

    SvaraRadera
  10. ... det var jag som just lämnade kommentaren ovan!
    Karin L

    SvaraRadera
  11. Hej gillar din blogg väldigt mycket
    har varit utomlands i några veckor så idag fick jag mycket inspirerande att läsa Tack.
    Jagblev så väldigt förtjust i din väska men vi har inte hm trend i min stad om du springer över någon mer så kan du väl höra av dej till mig. Tack på förhand!
    Pernilla

    SvaraRadera
  12. Va kul att hittat till en till Art Director! Precis som skolstarten kommer jag snart kanna mig nar jag borja jobba efter 10 manader hemma med min baba! Ser fram emot att folja dina inspirerande och fina blogg! Trevlig helg! towe.

    SvaraRadera
  13. Annixen!
    Finns väskan nu? Sååå fin!

    Kram, u.

    SvaraRadera
  14. För er som kommenterat på väskan så upptäckte jag idag att den nu går att köpa online;

    http://www.hm.com/se/product/92682?article=92682-A

    SvaraRadera