30 april, 2011

FÄRGLADA KOMPISAR.

Här hemma plockstädas det för fullt. Ikväll kommer våra kära grannar över på grill och sedan kommer vi bege oss bort till brasan här i Enskede. A hjälpte till och dammade av våran PEZ-samling. Här står de på rad alla färgglada kompisar, färgsorterade såklart. Vet inte vem som gillar dem mest, jag eller barnen :)


Färglada, färgsorterade PEZ-kompisar i rad på två tavellisthyllor (avsågade till fyra) från IKEA.


En salig mix av figurer "Börtie" som G kallar den närmsta och A's favoriter Hello kitty i bakgrunden.

Maken är ivägskickad för att inhandla kvällens grillmeny. Själv ska jag bege mig ut i trädgården för att skörda vårens första rabarber(!), det vankas rabarberdessert. Önskar alla en riktigt fin Valborgsmässoafton!

4 kommentarer:

  1. Vad kul med pez samlingen!

    Trevlig Valborg. Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Den röda i mitten skulle jag vilja ha. han är nämligen min favorit på många plan ;)

    SvaraRadera
  3. Supersnygg bild! vilken bra idé att rada upp dom på en vit enkel hylla. Jag har en massa Pez som ligger i en låda. Tack för det sköna tipset!
    kram CC

    SvaraRadera
  4. Åh, tänk om man hade sparat alla sina Pez:ar ifrån barndomen, de kanske hade haft ett värde nu t o m? :) I vilket fall som helst är det urläckert att ha så många på rad! Är alla dessa "nya" eller har du eller din man sparat några från när ni var små?

    /helena

    SvaraRadera