29 april, 2011

BUBBEL & KRYDDSTARK.

Idag skålar vi för det nygifta brudparet! Ingen har väl undgått att det pågår kunglig bröllopsfeber? Själv satt jag på ett möte som preeecis avslutades (phju) så att vi hann bevittna när vackra Kate svarade ja. Dagen avslutades sedan med pressmingel för IKEAs nya designkollektion Kryddstark. Gott bubbel och färgstarka möbler uppe på terassen på Södra teatern kunde inte bli en bättre avslutning på denna fredag!


Gott i glas (skål!) placerade på det turkosa brickbordet AGEBO. En av mina favoriter är den röda stolen ALBACKEN som var mycket skön och sitta i, även utan kudde under rumpan!


Vackra blommor i färgstarka krukorna ADELSÖ, här i turkost och rosa.

Mina favoriter i kollektionen är röda stolen ALBACKEN, glasvasen ANSVARIG, värmeljushållare ANSEDD, pallen ALBACKEN samt den färgstarka mönstrade kassen AVIG (som vi bland annat fick med oss hem). - Tack för denna designresa IKEA, mera sånt!

Ps. Undra om nästa tillfälliga designkollektion endast kommer börja på B?

3 kommentarer:

  1. Men , vilka fina möbler!. Dyker de verkligen upp för vanligt folk också på Ikea eller är man chanslös redan från början?

    Vilken fin kväll på Södran !

    Carina

    SvaraRadera
  2. Tack!.Jag är family medlem men saknar tyvärr vassa armbågar :). Men jag ska kämpa !

    SvaraRadera
  3. Helt underbara stolar, tycker att det är så synd att de inte gör en större kollektion. För hur gärna jag än vill ha dem så ids jag inte dit och sedan ändå kanske komma hem tomhänt. Men, ändå, den tukosa, den gula... suck! Tack för en fin blogg. Trevlig valborg!!

    SvaraRadera